Rejseblog 2015

USA part 2 er slut

Sidste ferie dag er nu en realitet. 3 ugers intens ferie med en hel masse store oplevelser og ikke mindst en endnu en rigtig hyggelig ferie for vores familie. Vi har virkelig nydt hvert et øjeblik og samværet 24 timer i døgnet i 22 dage. Vi skulle være ud af vores...

Efter at være kommet sent hjem og der gik lidt før vi sov, da vi lige skulle se lidt baseball i tv, var det igen tid til at sove lidt længe.. ca. kl. 9 var vi ude af sengen. Nu var det sidste hele dag i New York, så der var lige lidt flere krydser i vores to-do...

Vi sov igen længe da vi havde en lang dag foran os. Efter morgenmad og lidt Tour de france i fjernsynet, fik vi pakket os sammen og kom ud på gadem Første stop var en gåtur på ca. 3,4 km ned af broadway og 8th. gade. Målet var Madisson Square Garden, den store sports...

Da vi ikke skal ud og spise morgenmad har vænnet os til at sove lidt længere ?. Så vi kom førstud af værelset ved 10 tiden. Vi tog undergrunden downtown og startede med at se City Hall. Herefter gik vi over til 911 memorial, de 2 pools der nu ligger hvor twin Towers...

Vi fik lejet En søndag i New York skal da opleves i Central Park. Denne store park fyldt med mennesker og masser af muligheder for at slappe af eller dyrke motion. Vi forlod lejligheden kl. ca. 10:30 efter en afslappende morgen. Det første der mødte os var politi der...

Første dag i New York

Efter morgenmad på værelset så var det tid til for alvor at se lidt til New York. Alle glædede sig til at se "the big apple". Vi startede med at gå ned af Broadway som også er den vej hotellet ligger på. Nu var det så spændende at se hvad vi  mødte på vores vej....

En megeeeeeeeeet lang tur til New York

Vi havde stort set pakket alt ned inden vi gik ned og spiste morgenmad kl. 8 så vi var ude fra hotellet og på vej mod New York kl. 9. iflg GPS'en en ca. 500 km på under  5 timer. Så vi kunne komme til NY inden det blev for sent. Forventet ankomst i Newark Aiport var...

Højdepunkter….

Nu hvor turen er kommet til New York og de mange oplevelser der venter her så gav den lange køretur fra Chatham til Newark og aflevering af bilen tid til at opsummere nogle af de store højdepunkter de seneste 14 dage rundvisning US Capital  Lincoln memorial 4th...

Hvaler alle steder 🙂

Dagen startede stille og roligt med morgenmad i den hyggelige spisesal på vores gamle engelsk inspireret hotel. Herefter blev der pakke sammen og bilen kørt ud på dagens eventyr. Første stop var den flotte og hyggelige strand i Chatham, incl. det lokale fyrtårn....

Næstsidste transport dag…

Så nærmer vi os New York, turens sidste punkt, men inden skal vi nyde den lille perle Cape Cod, som kan sammenlignes lidt med Skagen. Køreturen fra Boston var på under 2 timer, som for at bruge lidt at dagen var det lige tid til et sidste outlet center på vejen fra...

En spændende dag i Boston

Tidligt ud af fjerene, ned og spise morgenmad på hotellets Starbucks. Så tilbage på 22. etage hvor vi skal være klar til dagens mage oplevelser. Den første er en rundvisning på Amerikas ældste baseball bane, Fenway, som blev indviet i 1912 (103 år gammel). Vi gik ned...

Endnu en transport dag.. nu mod Boston

Vi tog afsked med Lake Placid og den skønne udsigt over Mirror Lake ved 10 tiden og satte kursen mod Boston. En tur på ca. 5 timer og næsten 500 km. Første stykke var gennem naturparken med de mange små søer og vandfald. Her efter blev det til highways inden vi kom...

OL i Lake Placid

Alle var åbenbart meget trætte for der var først liv på værelset kl. 9. Så var det ned i hotellets flotte lobby/spisesal hvor der var morgenmad og udsigt over søen, som også er byens offentlige strand. Herefter var det tid til at se mange af de olympiske arenaer....

Den store transportdag til Lake Placid

Efter en meget spændende aften i luftballonen skal vi allerede videre til nye oplevelser i Lake Placid,  en køretur på ca. 6 timer Så efter et solidt og godt morgenmåltid på vores flotte golfhotel, var det tid til at pakke bilen og komme ud på vejene. En lang tur...

Sikke en udsigt…

Det er nu tid til at forlade Toronto, Canada og komme tilbage til USA. Da pan am mesterskaberne starter i dag er det om at komme tidligt ud af byen. Så tidligt op og pakke sammen, vi har en tur på ca. 4 timer foran os. Vi gør dog lige et lille stop ved et outletcenter...