Rejseblog 2013

18/7 Hjem til Danmark… og så i Limousine

Vi fik snuet lidt længe under dynen. Vi skulle først tjekke ud kl. 12 og flyve kl. 17.35 så der var god tid til at slappe af inden afgang. Vi tog endnu engang ned på vores "stamcafe" og spiste morgenmad og så tilbage og pakke det sidste ned. Ingen overvægt men godt...

17/7 San Francisco (Busture)

For at få det optimale ud af vores sidste dag i San Francisco og USA havde vi endnu beslutte at købe at købe billet hos de røde sightseeing busser. Vi købte de n store billet med flere turen rundt i SF. Så efter at have spist morgenmad ud i byen startede vores...

16/7 San Francisco – Alcatrez og meget mere

Nu er det ved at være slut på ferien, men vi har stadigvæk flere spændende ting på programmet. Efter at være stået tideligt op og spist morgenmad på hotellet (ikke nogen stor oplevelse) var det med taxa ned til pier 31 og klar til afgang med båden til fængselsøen...

15/7 Yosemite til San Francisco

Da vi i går havde nået helt vores ønskede program i nationalparken havde vi besluttede at sove længe og så pakke ned og køre, så det blev en stille og rolig morgen. Vi vågnede kl. 07 og brugte det første kvarter på at side ude på vores terrasse og bare nyde vores...

14/7 Yosemite Nationalpark

En meget lang dag ventede da vi stod op kl. 7. I tøjet og så morgenmad og nu var så klar til en lang dag i nationalparken. Første stop var i Tunnel view hvor man kan se mange at "hovedattraktionerne" (bjerge+vandfald) i Yosemite Village og så videre ned mod Maripose...

13/7 Mammoth Lakes til Yosemite

Vi startede dagen tidligt med morgenmad i vores skilejlighed og fik hurtigt pakket sammen og forladt hotellet. Vi valgte så at køre op til "Minaret Vista point" som er rigtigt godt sted at se nogle af bjergene omkring Mammoth, samtidigt kørte vi forbi den store lift...

12/7 Death Valley til Mammoth Lakes

Inden tur gik videre til Mammoth Lakes valgte vi at starte dagen med en tur i poolen, hvilket ikke var en kold dukkert men det gik alligevel. Herefter var der morgenmad og så afgang fra vores hyggelige ranch 60m under havet overfladen. Golfbanen der lå ved siden af...

11/7 Las Vegas til Death Valley

Efter den lange dag i Las Vegas i går, så sov vi for en gang skyld længe. Det tog også lidt længere at pakke ned end normalt da poserne med tøj fra outlet turen skulle pakkes ned. Vasketøjskufferten var efterhånden også godt fyldt. Efter et sidste måltid på hotel...

10/7 Las Vegas

Hele familien var klar til afgang kl. 09:00 foran det mega store Vegas hotel Luxor. Nu galt det bare om at blive hentet af vores helikoperselskab. Turen ud til flyvepladsen i Boulder City var lang, for det eneste vi ventede på var at komme i luften. Da vi ankom blev...

9/7 Zion til Las Vegas

det var tidligt op og pakke og så en tur på morgenmads restaurant inden vi tog shuttle bussen ind i Zion parken igen. Vi havde planlagt 3 vandreture på tilsammen ca. 8 km. Første tur var ud for enden af ruten hvor den var mest fladt terræn langs med floden. Næste tur...

8/7 Grand Canyon – Zion Nationalpark

Vi skulle lige have det sidste med GC inden vi kom til Zion så et par stop blev det til, bl.a "Dessert view" inden vi for alvor kørte mod Zion. En lang tur rundt om Grand Canyon, men hold op hvor var den flot. Vi kom til Kanab inden vi ramte Zion og det var vel første...

7/7 Grand Canyon

En hel dag i Grand Canyon der startede med morgenmad i den lokale cafe, ok ift. sted og priser. SÅ var det ellers på rundtur med Grand Canyon's fantastiske Shuttle bus system. Vi var helt ude ved "Hermits Rest" i den ene ende og ud til "Yaki Point" Vi fik gået en del...

6/7 Lake Havasu – Grand Canyon

Vi startede med morgenmad på hotellet i Lake Havasu... et gedemarked hvor maden ikke lige frem var på toppen, men vi kom igennem det og fik startet vores tur mod Grand Canyon, en 500 km lang tur ventede os. Vi kørte igennem et flot terræn der skiftede karakter hele...

5/7 San Diego – Lake Havasu

Nu er det tid til at pakke bilen og køre ca. 500 km ind i landet til Lake Havasu, som bare er et lille stop før næste store attraktion - GRAND CANYON. Turen fra San Diego gik op omkring Palm Springs, hvor vi havde lagt et lille stop på 3 timer til at shoppe i et...

4/7 San Diego – 4th July

At opleve den 4. juli i USA er noget helt specielt og en demonstration af et folk der elsker sit land. Mange huse var pyntet op med flag og andet i de rød/hvide/blå farver. Vores dag startede med morgenmad et par blokke væk fra hotellet på en fin morgenmad's...