For at få det optimale ud af vores sidste dag i San Francisco og USA havde vi endnu beslutte at købe at købe billet hos de røde sightseeing busser. Vi købte de n store billet med flere turen rundt i SF.

Så efter at have spist morgenmad ud i byen startede vores bus-dag. Vejret var igen overskydet og lidt koldt så at side på toppen af en åben dobbeltdækker kunne blive udfordrende, men igen i dag havde vi godt med tøj på.

Første rundtur (den grønne) tog os bla. igennem Golden Gate park, forbi Rådhuset samt de karakteristiske huse i SF, “de painted laydies”. Første rundtur var færdig efter ca. 90 minutter og havde været en rigtig god start på dagen.

Næste tur (den røde) var igennem noget af downtown og ned omkring Pier 39 hvor vi skulle skifte til en ny rute (den lilla).

Solen var nu på vej frem og skyerne på vej væk, så vores næste tog der skulle tage os over Golden Gate og ud til Sausalito blev noget varmere. Med vores tyske Guide og chauffør fik en masse røverhistorier og igen set spændende områder af SF. OG ja, vi set Golden Gate i solskin og hele broen. Da vi ankom var dele jo væk i skyer.

Efter endnu 90 minutter var vi tilbage ved pier 39, endnu flere oplysninger og indtryk rigere.

Efter en dejlig frokost var det tid til endnu lidt bustur (på den røde rute) og vi stoppede ved Ferrie Building for se den smukke bygning. Resten af dagen var så til fods hjemad mod hotellet. Alle godt brugte og trætte smed sig på sengen. Og aftensmad var der ikke rigtig nogen det kunne indtage så det blev til en sandwich inden vi så småt startede opladningen til vores hjemtur. Der blev pakket lidt og så ellers i seng.

Inden vi kom under dynen kunne vi dog konstateret at det smukke vej med blå himmel og solskin fra midt på formiddagen havde givet os en del som i kraniet. Måske man skulle have huske solcreme og en hat.